2. den, Litva - Kaunas

Zobraz fotoalbum...    Zpět...

24.8.2007, pátek, Litva - Kaunas

23.8.2007 v 19.00 na benzínce na Hájích začala moje letošní dovolená, Tour de Pobaltí. Jakub mě nabral i s věcma, vzali jsme benzín, vyrazili za Alešem a ve 20.15 středoevropského času jsme nabrali směr Baltské moře. Cesta vedla přes Polsko do Litvy, do Kaunasu. Nějakých 1100 km. Kolega mi doporučoval, ať jedeme směr Ostrava a přes hraniční přechod Český Těšín, bohužel poměrem 2:1 byl můj návrh zamítnut a jeli jsme přes Hradec a hraniční přechod v Náchodě. Hned všichni poznali, že měli jet podle mě, v Polsku jsme dlouho nejeli po žádné hlavní a kvalitnější silnici a jeli jsme dost pomalu. Směr zpáteční cesty z dovolené tedy byl jasný - přes Český Těšín... Cesta byla dlouhá, krom tříhodinového střídání, kdy řídil Aleš, celou štreku odřídil Jakub. Ostatně jako úplně celou dovolenou. Jakube, děkujem :-) V nějakou jednu hodinu odpoledne jsme po trase Praha - Hradec Králové - Náchod - Opole - Czestochowa - Varšava - Bialystok - Suwalki - hraniční přechod Budzisko - Marijampole - Kaunas po několika zastávkách na pumpách a jedné v Mc v Polském Suwalki dorazili do druhého největšího Litevského města, Kaunasu. Nejprve jsme zařídili ubytování, za 190 LTL pro všechny tři. Zvenku a hlavně na chodbách nevábný a na chodbách páchnoucí dům, pokoje však krásně zrekonstruované a čisté. Po sprše, na kterou se každý těšil, jsme vyrazili na náměstí. Žízeň byla po dlouhé cestě veliká, takže hned jsme zakotvili v hospůdce "na růžku". Přímo naproti nám byl krásný kostel sv. Michala, u kterého začíná 1,7 km dlouhá pěší zóna. Pro nás neznámý Švyturys byl dobrý, takže jsme dali rovnou dvě - stejně jsme museli počkat, až přejde přeháňka:-) Bohužel nikde v Pobaltí se nepoužívají pod pivo tácky, ale ubrousky - takže jsem se těžko smiřoval s tím, že si žádný nepřivezu... V tu dobu jsme ještě netušili, že Švyturys si budem dobře pamatovat a bude nás provázet skoro celou dovolenou :) A to ještě lepší byla servírka :-) Po příjemném osvěžení jsme se vydali pěší zónou dál až ke Kaunaskému hradu. Pěší zónu lemovali krásné baráčky, spousta obchůdků, krásných dívek... Došli jsme až k hradu, který byl zrekonstruován, nebo možná lépe řečeno znovu postaven do původní podoby. K našemu překvapení sloužil především jako odpočinkové místo pro mladé lidí. Všude spousta skupinek 2 až 6 mladých lidí, sem tam alkohol apod. Cestou od hradu jsme se zastavili v doporučené restauraci a ta byla opravdu skvělá. Poprvé jsem ochutnal místní studenou polévku Šaltibarščiai. Naprosto vynikající věc, vřele doporučuji ochutnat. Litevci ji podávají s vařeným bramborem na dalším talířku. Jako druhé jídlo jsem si dal také místní baštu, masové kuličky v sýrové omáčce. Naprosto vynikající. Vše jsme spláchli jedním alusem (litevsky = pivo), zkusili jsme jinou značku, ale vybrané pivo bylo strašně sladké a usoudili jsme, že příště pouze Švyturys :-)¨ Narvaní jsme se vydali podél řeky Nemunas zpátky. Při západu slunce to byla krásná procházka. Dojem z ní nezkazilo ani to, že jsme zjistili, že máme vypuštěné kolo - přezuli jsme na rezervu a druhý den nechali v pneuservisu opravit. Kousek od místa, kde jsme spali, jsme ještě sedli a dali nějaký ten Švyturys :-D To už byla tma a kolem půlnoci jsme se uložili k spánku...