8. den, Estonsko - Mustoja, Tallin

Zobraz fotoalbum...    Zpět...

30.8.2007, čtvrtek, Estonsko - Mustoja, Tallin

Po probuzení následovala pěšmo cesta na liduprázdnou pláž, chtěl jsem si v Baltu smočit aspoň nohy. Voda byla opravdu studená, obdivuju kluky, že tam skočili celý :-) Následovala cesta do hlavního města Estonska, Tallinnu. Sehnali jsme ubytování na dva dny, ubytovali se, auto odvezli na nedaleké parkoviště a vyrazili na prohlídku města. První zastávkou byla 46 metrů vysoká věž Kiek - muzeum opevnění, ke které jsme došli podél zachovalých hradeb. Má pět pater s různýma expozicema. V podzemním a prvním podlaží byla výstava fotografií, v ostatních patrech expozice muzea opevnění Tallinnu. Každé patro hlídala nějaká babka, aby jsme náhodou něco neodnesli :-) Odtud jsme zamířili ke krásné pravoslavné Katedrále Alexandra Něvského. Opravdu nádhera. Přes vyhlídku na město jsme postupně zamířili k přístavu, druhý den jsem si chtěl udělat výlet do Helsinek (kluci se zdráhali). Zjistil jsem co a jak a rovnou koupil "jízdenky" na trajekt. Ani nevyšli tak draho, obousměrné zhruba na 700Kč... Dál jsme pak courali městem a postupně nám vyhládlo. Byly 4 hodiny odpoledne a už to chtělo nějaký oběd. Napadla nás čína, kolem které jsme šli, navíc do 4 hodin měli levné menu. Bohužel jsme přišli pozdě a museli si dát něco dražšího...:-( Cestou z restaurace jsme se ještě zastavili v místním supermarketu, na druhý den jsem si potřeboval připravit nějaké jídlo na výlet do Helsinek. Večer jsme vyrazili za zábavou, nejprve jsme se stavili v Beerhousu, kde přímo před námi vařili svoje vlastní pivo. Na výběr bylo asi 5 druhů, bylo dobré, ale drahé, takže jsme se osvěžili a začali hledat levnější restauraci. Díky mě jsme našli, nebyla přímo v centru, ale ceny byly zhruba poloviční. V každém baru v Pobaltí obsluhovala vždy krásná a příjemná servírka, tady byly dokonce dvě :-) Neuměli však anglicky, takže dorozumívání bylo dost zajímavé, vzali jsme na pomoc vyjímečně i ruštinu :-) Zajímavostí restaurace byla spousta vylepených pivních tácků, našli jsme na jednom sloupu i spoustu českých. Navíc to byl v Pobaltí první restaurace, kde měli pivní tácky! Ukořistil jsem rovnou dva. Sem tam chodil dovnitř silně podnapilý frajer, dost přebra a někdy před půlnocí ho dokonce odvezla sanitka... Kolem půlnoci zavírali, Jakub šel spát a my s Alešem přemýšleli, co s načatým večerem. Možná jsem měl radši jít spát, ráno jsem musel brzo vstávat na trajekt, ale takhle to aspoň bylo zajímavější... Cestou do centra jsme narazili na bandu ženskejch, jedna z nich tvrdila, že si od ní musíme něco koupit... Byl to zajímavej rozhovor, nabízely mi obrázky, fotky, kondomy, ale ukecat jsem se nenechal...:-) Pak mě ještě proklela, ale celkově to byl se všema humornej a zábavnej rozhovor :-) Aleše ukecali, koupil si nějaký drahý přáníčko, který ovšem nechal potom stejně v jednom diskoklubu :-) Narazili jsme na první diskoklub, ale zrovna zavíral. Hledali jsme dál, ale nic jsme nenašli, už jsme byli skoro smíření s tím, že v nějakém Blues baru si dáme poslední pivo a půjdem na kutě. Cestou jsme ale narazili na další diskobar, kde to žilo... Sedli jsme si, občerstvili se a kecali. Otravoval nás furt nějakej frajer, co přišel, usmál se na nás, něco řekl a každýmu z nás upíjel pivo :-) Docela humorný. Pak jsme se tam seznámili s nějakou kočkou a jejím manželem, dokonce jsme tancovali, příjemné pokračování večera... Jen těch piv bylo nějak moc :-D Na pokoj jsme dorazili někdy v 5, měl jsem vstávat někdy v 7, modlil jsem se, abych vůbec vstal. Nemít koupený lístky na trajekt, pravděpodobně bych nikam nejel a vyspával až někdy do odpoledne...

Tallinn-s Jakubem u zdi opevneni

Tallinn-opevneni

Tallinn-muzeum ve vezi Kiek-…

Tallinn-ptak na okne v muzeu ve vezi Kiek-…

Tallinn-Katedrala Alexandera Nevskeho

Tallin-u Katedraly Alexandera Nevskeho

Tallinn-vyhlidka na mesto

Tallinn-vyhlidka na mesto, kostel sv. Jana

Tallinn-vyhlidka na mesto a pristav