11. den, Lotyšsko - Riga

Zobraz fotoalbum...    Zpět...

2.9.2007, sobota, Lotyšsko - Riga

Ráno jsme zbalili stan a zbylé krámy a vyrazili do Rigy. Tam jsme nějakou dobu hledali levnější hotel, na informacích nás poslali do hotelu Aurora. Krásný název :-) Recepční byla silně přísná paní, co uměla rusky a jako první za celou dobu zkontrolovala naše údaje z občanek. Hotel byl levný, ale už asi mnohé pamatoval. Možná i Velkou Říjnovou...:-) Ale osprchovat se dalo, společný záchod jsem naštěstí navštívit nepotřeboval... Po sprše jsme vyrazili do města. Prošli jsme náměstím, kde stojí Dóm - krásně zrekonstruovaná cihlová katedrála založená roku 1211. Dnes už tu opět probíhají bohoslužby, za komunistů zakázány. Pokračovali jsme směrem k řece, zastavili jsme se u kostela sv. Petra. Byla zde možnost vyhlídky, po chvíli váhání jsem souhlasil. Výška to byla celkem solidní, moc dobře jsem se tam necejtil. Navíc pofukoval slušný vichr. Ale vyhlídka na město byla krásná. Ozval se hlad, proto jsme zamířili do místní pizzerie, kde jsme si dali Litevskou tradiční kotletku. To byla porce, ufff... I v Lotyšsku se platilo dohromady, obsluha přinesla všechny peníze přesně zpátky a až pak se nechávalo dýžko.... Cestou k řece jsme pak prošli kolem Památníku svobody, vysoké sochy ženy, která drží nad hlavou tři hvězdy. Památník byl postaven z peněz z veřejné sbírky roku 1935, ale během nadvlády Sovětů byl přístup k památníku zakázán a dva bloky od něj byla vztyčena socha Lenina. Ty časy už jsou naštěstí pryč... Následovala cesta podél řeky Daugau a měli jsme štěstí - ten den zde kotvila spousta vojenských lodí. Byli jsme se na některé podívat, dokonce jsme absolvovali projížďku člunem po řece. Pak jsme přešli most, cestou jsme potkali schované lidi, kteří měli v igelitce schovanou vodku a popíjeli - museli ale tajně, v Litvě je zakázáno popíjení alkoholu na veřejnosti... Prohlédli jsme si Rigu z druhého břehu Daugau a zamířili k obrovské Akademii věd, připomínající pražský hotel, kdysi nazývaný Internacional. V Rize se této stavbě přezdívá „Stalinův narozeninový dort". Cestou na hotel jsem koupil ještě pár pohledů a stavili jsme se v oblíbeném Hesburgeru, který už jsme potkali v Estonsku. Chvíli jsme si odpočinuli na hotelu, já napsal pohledy a šli jsme ochytnat místní pivo. Našli jsme nějaký místní bufet, točili tam i pivo a bylo o polovinu levnější, než jinde. Takže na rozjezd jsme tam dali 3. Bylo výborné. Ale kolem desáté hodiny zavírali, Jakub byl utahaný, takže mi pomohl stopit na památku půllitr a šel spát. S Alešem jsme začali shánět, kam jít dál. Našli jsme nějaký místní klub, kde točili i Staropramen, ale blues nemusím. Nakonec jsme skončili v pizzerii, kde jsme dávali oběd. Dělala tam ale výrazněji milejší obsluha a obzvláště tmavovláska nás svojí vyzáží a komunikativností dostávala...

Riga-chodba hotelu Aurora

Riga-s Jakubem u reky Daugau

Riga-navsteva vojenske lodi

Riga-vojensky clun

Riga-zeleznicni most pres reku Daugavu, tv vysilac.JPG