16. den, cesta do hor, Da Lat

Zobraz fotoalbum...    Zpět...

23.3.2008, neděle, cesta do hor, Da Lat

Po probuzení se mi na terase naskýtá zajímavý pohled. Malý chlapec, snad ani ne desetiletý, šplhá na špičku několikametrové palmy pro kokos. Volám na Aleše a společně ho pozorujem. Sune se velice rychle, obratně a bez sebemenšího zaváhání. Šplh do korun palem je tu pro některé nejspíš stejně samozřejmý, jako pro nás chůze...

Kolem oběda má přijet náš autobus, směr Da Lat. Horké pobřežní počasí a výhled na moře by měly vystřídat přecejen o něco nižší a příjemnější teploty a výhled na hory. Máme ještě nějaký čas, procházíme se tedy po pláži, pozorujem moře a rybáře, posilňujeme se oběděm na cestu. Teda Zuzka ne, té dávám ze své lékárničky Immodium, po 16 dnech v absolutně jiném klimatu a úplně jiné stravě se u ní přecejen dostavil průjem :-). Já si místo Immodia naposled pochutnávám na vepřovém s vynikající hruškovo-pepřovou zálivkou. Po poledni nastupujem do autobusu.

Cesta probíhá klasicky, po pár desítkách minut jsem propocený skrz naskrz. Zhruba po hodině a půl však cesta začíná být odlišná, než jindy, před námi se začínají rýsovat hory. Cesty nelemují baráčky, jako všude jinde, autobus do prudkého kopce tak tak jede. Silnice je úzká tak, že před každou zatáčkou musí řidič troubit, aby o nás protijedoucí věděli. Semtam vidím někoho na motorce, jak nás předjede, a krom toho koukám na prudké srázy hned vedle silnice. Snad je řidič zkušený... V kopcích si dáváme pauzu. S potřebou si místní nedělají žádné starosti, Vietnamka jde hned vedle autobusu a kleká si na bobek... Mezitím pozorujeme okolní hory, překrásný pohled, už jsme celkem vysoko. Poprvé přestává pražit slunce a vidíme i nějaké mraky.

Kolem šesté hodiny je autobus v cíli, v Da Latu, ve výšce cca 1475 metrů nad mořem. Vcelku rychle najdem slušný hotel, ubytujem se, dáme sprchu, chvíli si odpočinem a i přes únavu z cesty přece jen vyrazíme někam posedět do města. Byla by škoda jít hned spát :-).

Tady v horách už je přece jen chladněji, což je dost příjemná změna. Snad poprvé vytahuju krom kraťasů i mikinu... Už za tmy procházíme centrem Da Latu, z dálky koukáme na napodobeninu Eiffelovi věže, míjíme spoustu stánků s ovocem, zeleninou, květinami, jídlem, oblečením... Přitom hledáme restauraci, která by byla pro nás. Turistických jsme našli několik, stánků, kde se dá koupit jídlo, míjíme také spoustu, ale přecejen chceme posedět. Nakonec najdeme jednu přesně podle našeho gusta. Pod nataženou plachtou vyvařuje starší sympatická mamina, obsluhovat pomáhají její dvě dcery a manžel, nikde kolem ani jeden turista. Sedáme na pro nás už tradiční mrňavé plastové židličky a přemýšlíme, co si dáme. U vedlejšího stolu krom popíjení Heinekenu pojídají všichni dohromady z jednoho talíře cosi, co nám připadá sympatické, jakýsi kuřecí salát s rýží, jdeme do toho :-). Obsluha neumí anglicky, na turisty tu asi opravdu nejsou zvyklý, takže ukazujeme k vedlejšímu stolu na jejich jídlo, to si dáme :-). Jako vždy na nás místní koukají, co že tu děláme a stůl, od kterého jsme odkoukali jídlo, se s námi hned zpřátelil. Malinko umí anglicky, snaží se vyzvědět, odkud jsme (Prahu samozřejmě neznají), co tu děláme, atd. Přitom si s námi stále ťukají pivama, snaží se nás přesvědčit, že Heineken je lepší, než námi oblíbený Saigon beer, Zuzku jeden z nich při seznamování polije pivem... :-) Korunu všemu dává Aleš, pod kterým se po pár Saigon beerech složí plastová židlička a nedobrovolně, za smíchu všech kolem, se začne válet po zemi :-). No ještě pár pivek a nejvyšší čas jít odpočívat...

Na hotelu se ještě snažím na netu kouknout, jak hraje Bohemka, tady je kolem půlnoci, ve Vršovickém ďolíčku akorát probíhá první poločas zápasu s Kladnem. Průběžný stav je 0:0, potřebujem ale vyhrát, je to jeden s klíčových zápasů o sestup z 1. ligy. Čtu si na pokoji a nakonec mi přijde sms od kamaráda, že hráli 1:1... To vypadá s Bohemkou špatně :-(. Zavírám knížku a rychle usínám...