7. den, Tha Ton; plavba po Mae Kok - návštěva horských vesniček Shan, Jakue, Lahu; Karen

Zobraz fotoalbum...    Zpět...

12.3.2009, čtvrtek

• dnes vylézám z postele překvapivě brzo, někdy kolem 9, Hanka nevěří svým očím :)
  • po zbalení baťohů se mi mladá Thajka, co jí nejspíš patří náš quest house, na recepci omlouvá za zvíře, které prý se mnou spalo na pokoji :)
  • nevím, jestli myslela ještěrku, co mě večer pozorovala ve sprše, která mi vůbec nevadila, naopak, byla roztomilá, nebo něco jiného :)
  • nerozumím jí, jestli to byl nějaký šváb, tak ještě že jsem ho případně neviděl :)
  • jdu na cestu koupit nějaké ovoce, celý trs lahodných minibanánů za 12 B mě opravdu potěší
  • pak se jdeme k řece zeptat na plavbu po řece Mae Kok, cestou zpátky nás odchytnou místní prodavačky, já si kupuju ještě jeden náramek, Hanka nakonec taky
  • jdeme si dát snídani, popovídáme si tu s dvěma místními a pomalu razíme na loď (1 500 B)
  • pohodlně se rozvalíme na motorové loďce, loučíme se s Tha Ton a pomalu vyrážíme po proudu dnešnímu dobrodružství
  • míjíme několik loděk, které přepravují vše možné, od písku a štěrku po ovoce a zeleninu, někdy s přepravou pomáhají i děti
  • na březích se kolem nás objevují a mizí jednoduchá dřevěná stavení
  • první zastávka je u sedmi set schodů do prudkého kopce, které nás zhruba po dvaceti minutách dovedou nikoliv do nebe, ale u krásného chrámu, ze kterého je vidět do širokého okolí
  • po dalších několika desítkách minut, kdy po řece míjíme i několik čajových plantáží, navštěvujeme vesničku Shan, kde podél cesty lemovanou banánovníky dojdeme k několika čínským chrámům
  • začíná být ukrutné horko, často a silně doplňuji tekutiny
  • před další navštívenou vesničkou Jakue míjíme spoustu místních, kteří hrají na břehu volejbal, zdraví nás a mávají na nás
  • Jakue vypadá jako opravdu chudá, malinká vesnička, místní zde nejspíš nic víc, než jednoduchá dřevěná obydlí, pár domácích zvířat a motorku k životu nepotřebují
  • chci se osvěžit ledově vychlazenou kolou, v jediném místním mrňavém krámku se pokouším domluvit, bohužel tu však nemají ani lednici a na pětatřicetistupňovou kolu opravdu chuť nemám :)
  • po pár desítkách minut se vracíme k řece Mae Kok, procházíme se ve vedru po jejím břehu, pozorujeme děti i mladé lidi, jak se v ní oblečení chladí, pokřikují, mávají a smějí se na nás, s některými se fotíme
  • nasedáme opět do loďky, odpočíváme a kocháme se pohledem na překrásnou okolní krajinu, místní lidi a lodě, které obeplouváme
  • jestliže mi připadala vesnička Jakue jako chudá, tak další navštívená vesnička Lahu mi přijde ještě chudší
  • po ušlapaných cestách tu potkáváme několik místních obyvatel, psů, krav, vepříků, buvolů
  • holky si kupují u mítních další z mnoha náramků, Jitka i malinkou barevnou kabelku
  • poslední zastávkou je horská vesnička Karen, kde se i ubytováváme
  • byla to překrásná plavba, krom krásných chrámů jsme viděli a navštívili hlavně chudé, ale překrásné horské vesničky
  • sice zde žijí chudí lidé, ale z jejich tváří je vidět úsměv, radost, veselost, pohoda a bezstarostnost
  • myslím, že to je pro ně v životě nejdůležitější a paradoxně jim každý z nás toto může jen a jen závidět
  • po náročném výletě následuje večeře, dnes ani nějak nemám chuť na pivo, není mi nějak dobře, připadá mi, že na mě něco leze :(
  • rezervujeme si tu večer přes pomalý internet letenky, povídáme si s místními, majitel nám na papír kreslí mapku pro zítřejší trek, od místních dostáváme i ochutnat místní pálenku
  • spát jdu dneska brzo, není mi opravdu dobře, cítím se večer slabý, mám dokonce teplotu a v noci zimnici
  • nadopuju se trochu prášky a ráno uvidím, jestli vůbec absolvuju zítřejší výlet

• zážitek dne: plavba po řece Mae Kok

reka Mae Kok, okolni cajova plantaz

horska vesnicka Shan, Cinsky Wat

reka Mae Kok, racek

horska vesnicka Shan, banany u cesty

horska vesnicka Shan, pohled na reku Mae Kok

horska vesnicka Jakue, obydli

horska vesnicka Jakue, mistni kramek

horska vesnicka Jakue, veprik

horska vesnicka Jakue, slecny na motorce

horska vesnicka Jakue, deti u reky

horska vesnicka Jakue, s detmi u reky

horska vesnicka Jakue, u reky

horska vesnicka Lahu, kaktus

horska vesnicka Lahu, veprik

horska vesnicka Lahu

horska vesnicka Lahu, mistni v aute