11. den, ostrov Ko Pha Ngan, půjčení motorek, cesta po různých plážích, místní večerní slavnost

Zobraz fotoalbum...    Zpět...

16.3.2009, pondělí

• když se ráno vzbudím, Chester ještě pochrupuje, ale Hanka nikde
  • najdu jí odpočívat na pláži, pokecáme a skočíme na snídani
  • po vydatné snídani přijde vhod trocha pohybu, nějakou dobu pobudu v moři a střídavě plavu a odpočívám
  • sejdeme se všichni u nás na terase a vyrážíme si půjčit motorky
  • jedná se o skútry automaty, Aleš jede s Jitkou, Hanka s Chesterem a já si užívám cestu sám
  • Aleš hned po vyjetí musí tankovat, tak nadává, že zrovna on si vybral motorku s prázdnou nádrží a ještě ke všemu stavíme u drahé pumpy :)
  • první naše zastávka je na pláži Hat Yo, dlouhá, čistá pláž, která je trochu živější než naše v Had Salad, Hanka je i přes krátkou dešťovou přeháňku pláží nadšena :)
  • cesta pokračuje dál, stavíme u jednoho z Watů na ostrově
  • přeháňka už je dávno pryč, místo toho v okolí vyprahlých Watů ukrutně pálí sluníčko
  • na chvíli se schováme do stínu, doplňujeme tekutiny a těšíme se na příjemný, osvěžující vítr na motorkách
  • zastavujeme se na další pláži, kde si sedáme do stínu stromů a objednáváme si a čekáme na oběd
  • mezitím si bos procházím pobřeží, pláž tu není tak čistá, nejsou tu ani žádné masáže či bary, hloubka moře jen pozvolna roste a najednou zase klesá, až jsem asi třicet metrů od pobřeží uvnitř moře zase na souši
  • pak vystřídám na chvíli Hanku v houpací síti a jdu se najíst
  • před cestou zpátky do Had Salad se zastavíme v Tescu, kde koupíme bagetky, místní salám, máslo, zeleninu a ovoce na snídani, na večer pak pár kol a místní whisky San Song
  • cestou zpátky Aleš píchne kolo na motorce, chvíli stopujem a místní nám ochotně zastaví
  • naložíme motorku na korbu auta a zastavíme v nejbližší vesnici, kde mu pneumatiku opraví
  • ve vesnici probíhají místní slavnosti, super, musíme se sem podívat
  • všude spousta místních, žádní turisti, spousta stánků s jídlem, dobrotami, zákusky, ovocem, oblečením a se spousty nesmyslů
  • zastavujeme hned u prvního stánku, kde se prodávají smažení brouci, larvi, červi, cvrčci a já nevím jaké další speciality, k nim se podává i několik omáček či sosů
  • uvažujeme, že cestou zpátky přecejen ochutnáme
  • nejdříve si však jako chuťovku dám ananas a pak u jednoho ze stánků koupíme večeři, tentokrát mi moc nechutná, chuť mi spraví banánový koláč, který si s Hankou dáváme
  • s ní si pak projdu i celé místo slavností, máme trochu problém trefit zpátky
  • Aleš si chce dát cestou zpátky smažené cvrčky, bohužel se mu však nepovede nikoho ukecat, aby si dal taky, takže si nic nekupujem (samozřejmě už za pár minut mě štve, že jsem nesebral odvahu a neochutnal)
  • dáme na pokoji s Hankou sprchu a pak ještě příjemně relaxujem a popíjíme na verandě kolu s místní whisky

• zážitek dne: místní slavnosti ve vesnici