13. den, ostrov Ko Pha Ngan, plavba kolem ostrova, šnorchlování

Zobraz fotoalbum...    Zpět...

18.3.2009, středa

• ráno nás s Hankou překvapí ošklivé počasí, venku jsou všude mraky a hlavně dost silně prší
  • uděláme si na terase snídani z vlastních zásob a pomalu se oba smiřujeme, že dnešní výlet se konat nebude
  • nakonec se přecejen oblékneme, sbalíme sebou pár věcí a přeběhneme do baru, kde nás mají místní vyzvednout, uvidíme co bude
  • čekáme tu a přitom se spustí opravdová průtrž mračen, nevypadá to vůbec nadějně :(
  • jeden z mísních někam telefonuje, pak nám říká, že v Chaloklumu, kde má plavba začít, svítí sluníčko a neprší
  • máme radost, za stále ještě prudkého deště nasedáme do auta a jedeme do Chaloklumu
  • tady opravdu neprší, sem tam nějaký mrak, sem tam vysvitne sluníčko, super, výlet přecejen bude :)
  • nasedáme do loďky, uvelebíme se, místní kormidelník nastartuje motor a vyrážíme směrem na východ
  • po poklidných vlnkách doplujeme k ostrůvku Ko Ma, poblíž něj zakotvíme, vyfasujeme šnorchl a slušivou masku a hurá na šnorchlování
  • pod vodou vidíme úžasnou scenérii, kterou tvoří různobarevné ryby, rybky a rybičky, které plavou mezi korály různých barev i tvarů
  • asi po půl hodině vylézáme zpátky na loď, náš kormidelník ještě háže do vody kousky pečiva, ke kterému se stáhnou a okamžitě ho zlikvidují velká hejna pruhovaných rybiček, které přitom vyskakují i nad hladinu
  • znovu nastartuje motor a vracíme se zpátky, plujeme asi pětset metrů od břehu ostrova směrem na západ
  • cestou nás ale chytne průtrž mračen, z malých vlnek se stanou opravdové vlny, do lodě cáká voda, houpeme se ze strany na stranu
  • to že jsem celý mokrý mi nevadí, ale zrovna moc bezpečně se necítím, stejně jako ostatní na lodi, ale aspoň o zážitek navíc :)
  • naštěstí bouřka asi po čtvrt hodině ustane a loď opouštíme u pláže Ao Thong Nai Pan Yai
  • když vylézáme z lodi, už svítí zase sluníčko, pozorujeme tu místní, jak na pláži hrají fotbal a míříme do restaurace na oběd
  • netušili jsme, že v ceně byl oběd v podobě smažené rýže s kuřetem a zeleninou, dáváme si něco jiného, co musíme zaplatit, ale stálo to za to :)
  • po obědě, kdy už slunce pálí vší svojí silou, se procházíme po krásné pláži v malebné zátoce, kterou tvoří široký pruh jemného bílého písku
  • z jedné strany písek omývá slaná mořská voda, z druhé strany je několik barů, hotelů, volejbalové hřiště...
  • dojdeme v poklidu po pobřeží až na její okraj, uděláme pár fotek mezi velkými kameny a balvany a pomalu se vracíme zpátky
  • když se vrátíme do lodě, zjistíme, že na nás všichni čekali, ale co už :)
  • vyplouváme dál, moře je po dešti dost rozbouřené, né že bych se bál, ale radši bych moře klidnější :)
  • cestou se nám navíc na lodní šroub namotá rybářská síť, ale zkušený kormidelník vše zvládne a po nějaké době doplujeme k pláži Had Khuat (nazývanou anglicky též Bottle Beach)
  • u pláže jsou jednoduché chatičky, které mi trochu připomínají pionýrský tábor, není tu žádný bar ani nic podobného, o to je pláž klidnější a pohodovější
  • do písku tu nohou vyreju název mého oblíbeného fotbalového klubu a pak si jdu dát šlofíka
  • chci si jen v chládku lehnout a odpočívat, ale když se Hanka vrátí z krátké procházky, budí mě, že už zase plujeme dál :)
  • při cestě na naší poslední zastávku je už moře o dost klidnější, kotvíme u pláže Koh Had Kom
  • tady absolvuju další šnorchlování, Hanka už se nepřidává
  • je to tu ale slabší odvar prvního šnorchlování, není tu tolik korálů ani tolik ryb, přesto sem tam něco zajímavého spatřím
  • už mě začínají od slané vody pálit oči, tak pobyt pod hladinou přecejen trochu zkrátím, pak trochu lituju, protože jeden z turistů potkal pod vodou baracudu
  • v podvečer doplujeme zpátky do Chaloklumu, po úžasném výletě nasedáme do auta a vracíme se zpátky do Had Salad
  • tady ještě stihneme nádherný západ slunce a začneme pomýšlet nad večeří
  • na pobřeží si dávám lahodnou baracudu na grilu (je to ta, co jsem propásl při šnorchlování?)
  • večer zakončíme tentokrát na naší terase, kde pomalu spořádám dvě malé placatky místní whisky San Song
  • příjemně unavený z výletu, šnorchlování i whisky usínám

• zážitek dne: plavba kolem ostrova Ko Pha Ngan

plavba kolem ostrova Ko Pha Ngan, odplouvame

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, snorchlovani u ostrova Ko Ma

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, prutrz mracen

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Ao Thong Nai Pan Yai, mistni hraji fotbal

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Ao Thong Nai Pan Yai

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Ao Thong Nai Pan Yai, na pobrezi

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Ao Thong Nai Pan Yai, Hanka v mori

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Ao Thong Nai Pan Yai, v mori

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Ao Thong Nai Pan Yai

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Ao Thong Nai Pan Yai, na plazi

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Ao Thong Nai Pan Yai, Hanka na plazi

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Had Khuat (Bottle beach)

plavba kolem ostrova Kho Pha Ngan, plaz Had Khuat (Bottle beach), zanechavam vzkaz